- Bezpieczeństwo
- Praca
- Pomoc Społeczna
- Edukacja
- Ochrona Zdrowia
- Budownictwo i Geodezja
- Drogi Powiatowe
- Komunikacja
- Ochrona Środowiska
- Ochrona Konsumentów
- Organizacje Pozarządowe
- Paszporty
- Nieodpłatna pomoc prawna
- RODO
- Patronat Starosty
- Kultura i Sport
- Ekonomia społeczna
- Koronawirus - informacje
- Nagroda Starosty Powiatu Wyszkowskiego
- Projekty realizowane z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych
- Pomoc Ukrainie - niezbędne informacje
- Cyberbezpieczeństwo
- Dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Organizacja i tryb działania rady
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych przy Starostwie Powiatowym w Wyszkowie została powołana Zarządzeniem Nr 80/2019 Starosty Powiatu Wyszkowskiego z dnia 2 października 2019 r.
W skład Rady wchodzą:
PRZEWODNICZĄCA – Ewa Redel
WICEPRZEWODNICZĄCY – Mariusz Jacek Duszyński
SEKRETARZ – Katarzyna Pilarska
CZŁONEK – Barbara Osińska
CZŁONEK – Urszula Zofia Mikołajczyk
KONTAKT
Uwagi, wnioski i zapytania do członków Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Wyszkowie prosimy kierować na adres:
POWIATOWA SPOŁECZNA RADA
DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
ul.Świętojańska 82 A , 07-202 Wyszków
PODSTAWA PRAWNA
Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie art. 44c ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. 2003 r. Nr 62, poz. 560). Powołana przez Starostę, Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych pełni funkcję organu opiniodawczo - doradczego.
ZADANIA RADY
• Inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw
• Opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz tych osób i ocenia ich realizację
• Opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych
ORGANIZACJA I TRYB DZIAŁANIA RADY
Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych składa się z 5 osób. Powoływane są one spośród przedstawicieli działających na terenie danego powiatu, organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatu i gmin).
Rada jest organem opiniodawczo - doradczym, jej kadencja trwa 4 lata.
Rada zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Powiatowej Rady dokonuje wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.
Przewodniczący, wiceprzewodniczący i sekretarz tworzą prezydium Powiatowej Rady, wybierane na okres jednego roku. Posiedzenia zwoływane są przez przewodniczącego Rady. Pracami Rady kieruje przewodniczący, we współdziałaniu z pozostałymi członkami prezydium Rady.